Friday, October 4, 2013

GUILIN !

Apakabar sekalian umat semseta alam.. ptot nye dah lama aku story tentang aku ke Guilin,China bebaru ni.. first day yg kelakar.. i was thot' tht located is pretty bit' winter or snow kinda.. tp nan - HADO? ahahha panaih woii same mcm malaysia jugak.. seb baik la pakai cardigan je.. adoii.. smpai2x kat airport tu ade la chinise pure punye tour guuide welcoming us shes'a girl.. pretty bit' shocky'fer the first greetings ..sbb..okai ko da taw ini tourist pakej for muslim.. so then why yours outfitt chexy tangat..?? short pants tahap peha..aiyaa amoi..? seb'baik la pakcik makcik ni jenis yg menegerrti gitoh.. so xpe la.. first trip makan dulu ofcoz ..some of restoren halal food in guilin .. not bad la makanan dye ..kalo yg xbole masok tu myb makanan dia byk letak herba2x mcm tu.. tp aku sumbat je..  then kita naik boat utk melihat pemandangan indah di sungai Li .. tgk gunung gajah ape sume la.. tmpat dyeorg bole aku cakap 10 tahon kebelakang la dr Malaysia cara pemakaian sume .org2x dye.. sbb Guilin kan.. perkampungan sikit nak banding Shang-hai ke tu mmg la upgrade habes.. yg penting dyeorg ni sgt2x mnjaga kesihatan ..makan minum dyeorg jarang nk jumpe makanan yg berkolestrol tinggi ..air paling top kt situ air tea..yeah mcm2x herba tea yg ade..kt guilin ni lah..kalo beijing ke apeke? xtaw la aku.. kteorg punye ni trip 6 hari 5malam.. so dpt la aku menjelajah bumi org .. best jugak la.. makcik2x sume sporting best .. ade lah nenek2x yg 2,3 org tu pngai mcm bbudak tadika sket.. tp xpe la org tua .. kita bersabar je la...pergi la mcm2x tmpat.. tp make sure kalo sape2x yg pegi guilin jgn missed the show at the lake yg berlatar belakang kan gunung ganang.. subahanallah.. mmg terhevaooxx! kate ko..jgn pernah ever u missed the show.. sgt2x indah.. jgn!..sbb aku hampir2x ter-missed nk tgk..sbb penat sgt berjalan mlm tu msty nk rehat malas nk g aner2x so aku decide xnak pegi tgk show tht nite tp atas paksaan my tour guide i join je la.. mule2x nmpk ade wayang dye tayang kan.. kte yg dok tgk ni mcm ape ntah wayang ni.. tbe2x terkeluar la princesss dye mnyanyi lagu opera cina dan something yg mengejutkan berlaku kt situ,... i was like.. oh My.. god!.. sgt2x mnarik.. aku rase bukan aku sorg je.. sume penonton dkat situ like.. shine bright like diomoond.. nk taw ape? kena la pegi sana merasai kehebatan nye ituh.. ade byk la lg aku pergi tmpat2x yg best2x mcm naik cable car..masuk cave ..4lakes.. n byk agy.. malas nk cter ahaha..tp satu je sayang sgt xdpt pegi tgk sawah padi dyeorg.. ouh xpe la next time pulak insyallah..

No comments: